Friday, November 25, 2011

Kako da se neprejedem

autor: David Mendosa


Oni koji imaju dijabetes-šećernu bolest znaju da je potrebno oko četvrt sata da hrana počne da se vari nakon jela, a mi se ne osećamo siti dok ne počne varenje.


Ovo je jako važno u predstojećoj sezoni praznika i slavlja kada smo skloni da se prejedemo i kada naši obroci sadrže ugljene hidrate. 
Ovi uneti ugljeni hidrati nas čine još više gladnima.



Svima je dobro poznat savet da se sačeka malo, pa ako je osećaj gladi prisutan, pojesti još malo.
Ali savet “ sačekati malo” nije dovoljno precizan. Većini ljudi je jako teško da proceni koliko je vremena prošlo od završetka jela. Drugi ,opet, zaborave da proveravaju sat dok misle o jelu.
Moja ideja je da vreme merite tajmerom.


Ja sam sebi  po zvrsetku jela podešavao tajmer na 15 ili 20 minuta. A onda sam obećavao sebi da ću pojesto još malo samo ako  i dalje budem osećao glad. Čudesno je da sam se gotovo uvek osećao sit!

Moramo da održavamo naša obećanja- naročito ona koja dajemo sami sebi. Moramo biti iskreni prema sebi, da li smo zaista gladni ili samo želimo da jedemo jer je hrana ukusna!
Kada sam usvojio ovu jednostavnu strategiju bio sam u stanju da postignem svoj cilj, a to je BMI 19,5.

Teško je pridržavati se bilo koje strategije, ali za mene je šlag na torti uspeha, što mi je težina tačno za ½ manja nego kada sam započeo moj novi režim 6. februara 2006 godine.
Značajan gubitak težine će zabeližiti  osobe koje jedu brzo i prejedu se pre nego što “dobiju” informaciju da  su siti.

Unapred odredite količinu hrane koju ćete pojesti, pokušajte da  sporije jedete, duže žvaćite, uživajte u ukusu a nakon obroka, podesite tajmer i sačekajte definitivnu informaciju:
gladan sam/ nisam gladan.

No comments:

Post a Comment

Komentar: